onsdag 31 augusti 2011

Styling

Ett uppdrag. Homestyling inför fotografering och kommande försäljning. Det har varit en lärorik dag. Verkligen.



Tiden gick alldeles gör fort, plötsligt stod fotograf och mäklare där. Det var mycket att plocka undan. Bytas ut. Lite nytt. Lite gammalt.



Fram med massor av blommor. Massor! En masse.



Jag har uppfattningen av att annonserna är rätt snarlika. Att alla "hem" ser mer eller mindre lika ut. Samma fotovinklar. Samma vaser. Samma blommor. Samma?! Kunde nästan varit så. Menar givetvis likadana.



Så nu kände jag att jag hade min chans att påverka. Ska säga att det här var första gången jag verkligen varit på plats vid en sådan här fotografering. Jag har gjort andra styling grejor för magasin. Men det är helt annorlunda. En sak att hjälpa de som kommer till butiken å köper blommorna, att göra det själv på plats satte mig riktigt på prov. Det gick bra. I stort sätt. Badrummet gick inte hem hos fotografen. Tyckte min idé med lite zink och vitt var bra mot det havsblå kaklet och ekskåpen. Inte fotografen. Bort. Bort. Göra om. Orchidée och några ljuslyktor i glas. Ok då, det blev också bra.



Alla andra rum var fotobara. Puh. Avskalat. Sparsmakat. Med en twist. Dock. Pippitrumpeten, på soffbordet bredvid en vas fylld med klematis och ett gäng härliga fotoböcker, togs bort. Synd. Men det var ju inte magasinstyling.



Det som slog mig är att balkongen kan man verkligen gosa till med massor av lyktor, ljus, krukor, fågelbad, vattenkannor, lådor och massor massor av blommor. Så det verkligen får den där härliga oaskänslan. Däremot inomhus skall det kännas mer eller mindre obebott. Obebott-chict.
Intressant. Återkommer nog till det senare någon gång. Lite spännande kan jag tycka. Varför? Egentligen?

Oj vad jag har lärt mig idag. Superkul. Sådana här uppdrag gillar jag. Nytt och kreativt. Endrofinkick. Wow.

Bilderna har inget med dagen att göra. Jag var så fokuserad att jag glömde av.

God kväll.

-Sanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar