Fantasikt! Fantastic Frank Fastighetsmäkleri!
Någon som bryter det stereotypa i bostadsannonserna.
Önskar att jag varit lite mer påstridig härom veckan. Grönsakerna o frukten direkt på bordet, gräsfyllda kannor, zinkbaljor med handdukstvätt, halvfulla olivoljeflaskor, vitlök, gamla trumpeter. Det gick ju inte direkt hem. Varken hos fotograf eller unga snoffsiga mäklare. Söta men absolut konservativa. Nu finns Fantastic Frank, de som bryter, de som gör lite tvärtom, de som vågar, de som leker.
"Den är så jäkla ängslig och likartad. Det är dags att det händer något. Vi arbetar med modefotografer, vilket inte förekommit i den här världen tidigare. Sedan använder vi det som redan finns i bostaden. Att dra in gröna mattor, vita soffor och skålar med lime är inte vår stil." säger Thomas Backman i en intervjuv i vår lokaltidning. Bra där Thomas! Tycker jag.
" Våra kunder tycker att det är kul. Den halvätna frukosten följdes upp av en halvpackad väska i ett annat rum. Idén var att den som bodde i lägenheten skulle vara på väg ut på en resa. Vår tanke var att berätta en historia."
Gillar tanken på att förmedla en dröm, vision, en önskan, en livssaga.
Jag tycker om att de har måltider som någon mumsat av i sina annonser. Inredningsmagasinsbetonade bostadsannonser är rätt trista. Fram för reklam-modefoto inspirerade. Tycker det kan ta steget längre. Låt någon ligga kvar i en obäddade sängen, läsa tidningen vid frukostbordet. Kvällsbilder från romantiska middagar. Eller hur kul vore det inte med en galen fest. Den perfekta bostaden för mycket fest och umgänge.
Det här är spännande. Skapar nyfikenhet, retar sinnena, kittlar fantasin.
Den avskalade känslan är ju lite trist. Den säger inte särskilt mycket. Vem har ett kök utan en enda pinal framme förutom 3 vita orchidéer i neutralt färgade krukor... Marknaden är redo för nytänkande. Ny styling.
Mad Menkänsla. Snyggt.
Den avskalade känslan är ju lite trist. Den säger inte särskilt mycket. Vem har ett kök utan en enda pinal framme förutom 3 vita orchidéer i neutralt färgade krukor... Marknaden är redo för nytänkande. Ny styling.
Mad Menkänsla. Snyggt.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar