Re-Cyber Mondays
Smaksättning
De följde med en bilaga med
morgontidingen. En sådan som brukar åka direkt i sorteringspåsen.
Men, bokstäverna som bildade ordet Malmö hejdade mig från att slänga ner den.
Bläddrade snabbt genom den och fastnade för rubriken
"Smaksätter
varumärken".
Vilken lysande företagsidé. Två tjejer som
utvecklar smakprofiler till alla typer av företag. Motorcyklar, kläder, datorer,
frisörsalonger, museum, tidningar och många, många fler. Allt går att smaksätta.
Deras koncept är att förstärka företagets image med hjälp av smakupplevelser.
Företagsnamnet gillar jag skarpt.
Foodism. Smakar som en konstinriktning.
Kommunikation genom dina sinnen.
Med mitt stora intresse för det här med produktplacering, så
tycker jag att det här som Foodism utvecklar är
jättespännande. Vilken härlig metod att väcka människors samtalslust om ett
specifik företag med smakintryck . Smakförnimmelser väcker känslor och minnen. Barndomsminnen, reseminnen,
kärleksminnen och andra minnen gör sig påminda. För det mesta är det positiva känslor vi har i vårt
förhållande till mat och smak. Alla sinnen får sitt av det som vi äter, även hörseln. Precis som med blomster. Dessa två goda ting sätter verkligen fart och tänder till något i vår kropp och hjärna.
"Det finns 12 honungsburkar i mitt skafferi och de har ropat på mig i timmar" Nalle Puh hör sin mat.
Ljudet av nya frasiga tulpaner kopplas för många till att våren är precis om knuten.
Även det sjätte
sinnet får sitt, om man är extra observant.
Önskar dessa två fantastikt idérika företagskvinnor
all framgång och lycka. Om jag hade ett företag som skulle marknadsföras skulle
jag använda mig av smaksensationer och Foodism. Och en och annan blomma förstås!
Det går ju ihop på något sätt. En helhetsupplevelse.
Tur att jag gillar Skåne annars hade jag missat
Foodism.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar