torsdag 17 november 2011

Staket.


Jag är förtjust i staket. Fina staket. Vackra staket. Söta staket. Patinerade staket. Historiska staket.


Vi har en enorm häck framför vårt mushus. På sommaren är den helt underbar, vad det nu är. Jag vet, jag borde veta. Glömmer varje år att ta med mig ett blad till någon kunnig på häckproffs. Häcken omfamnar vår trädgårdsvärld på sommaren.
Bild här

 Men jag vill ialllafall ha ett fint staket med en charmig, knackande och välkomnade grind. Undrar bara vilken form av staket. Vita trästaket är alltid fint.

english cottage

Eller kanske både härligt trä och sten.

cottage designs

Patinerat och väderbitet trä är alltid lockande.
 


english cottage

Mur med järngrind  känns sofistikerat.

cottage design
 
En grind måste det bli snart mellan häckarna. För det känns inbjudande och mysigt. Stakettankar och grinddrömmar blir något för kalla mörka vinterkvällar. Inte så dumt, faktiskt.

Rose gate

En rosenbåge skulle vara pricken över min grind.


Inspireras av English Cottagestyle här. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar