torsdag 26 mars 2015

Så var det dags


Så var det dags.


De trötta floristfötterna har varit instängda med strumpor och skor alldeles för länge. De behöver luftas, vifta lite och ta ett dopp i strandbrynet.


Lämna sina avtryck på en annan plats på jorden. Där dessa fötter inte varit ännu. Nya stigar, nya vägar och nya äventyr. Det skall bli så underbart härligt.


Tar med mig kameran.Dokumenterar mina betraktelser. 


Låter ögonen lockas av det denna blomsterperson tycker är vackert och det som hon kanske inte trodde hon tyckte hade skönhet. Men som visar sig vara det allra underbaraste hon har sett. Just sådana intryck som plötsligt förändrar hennes sinnesintryck för sin omvärld. Det skall hon ägna sig åt- Upplevelser.


Jag kommer vara närgången. Vill känna doften, strukturen och smaken av en härlig blomstervärld. Den där exotiska prakten som tar mig med storm. Som får det att kittla i varenda blomsternerv. Min nyfikenhet törstar efter känsla av djungel och färg. Mycket färg. Kryddigt och hett.



När ni kikar in här och kollar av vad jag har  för mig just nu. Då -just då -befinner jag mig på Sri Lanka. Kanske kikar jag upp i en palm för att jag tyckte jag såg Herr Nilsson kila förbi. Eller så sitter jag bara i vattenbrynet med fötterna i sanden och ser när solen går ner och tänker: Så här brukar jag göra och det blir så bra så.

Vi hörs.
Ciao/Sanna

P:S Bilderna är från Mykonos Grekland vecka 37 September 2014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar