måndag 30 mars 2015

Re-cyber Monday

tisdag 20 maj 2014

Förtrollande


Varje plats, varje ögonblick och varje tanke som drabbar mig på "Gudarnas gröna ö" är nästintill obeskrivbara.


 Bali är som ett grönskande och blommigt eldorado. En exotiskt skön blomstersaga.


Varje stor-& liten- plätt har en magisk grön skimrande ädelstensliknande aura.



Tirta Ganga Water Palace är ett av de "placen" på Bali som bedårar.




Ett litet paradis mellan Amed och Candi Dasa med växter i alla möjliga fantastiska former.



 Blandat med vatten i dammar,pooler, fat och fontäner. 






Hur kan näckrosens blad bli större än mina allra största uppläggningsfat?



Hur kan knopparna bli stora som strutsägg!?


Just i dessa blomsterögonblick njuter jag av mitt egna sällskap. Jag kan stanna upp länge. Precis så lång tid jag behagar utan att känna någon annans rastlöshet att vilja skynda vidare. Jag kan förundras och förtjusas av det förgängliga - i min takt. Från knopp till slocknande växtkraft. Så förtrollande vackert.


Sannatid och Balitid går i samma tempo skulle man kunna säga.

 


Just nu råder dock en annan blomstertid för min del. Zetatid. En ganska galen tid. Av den anledning är Sannas Värld lite eftersatt - pga "knappt-någon- tid" över. Hoppas dock att alla ni andra har lite tid över att stanna till slag. Jag har några intensiva veckor kvar men sedan är det sommartid som gäller för mig.



Ha en jättefin tisdag! Kom gärna och hälsa på mig i min lilla lilla blomstervärld irl. Bland småblommorna på Zetas Finsmakarens Trädgård

Blomsterkärlek/ Sanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar