måndag 27 oktober 2014

Recyber Monday

onsdag 19 mars 2014

I närbild



Om det var längesen du hade kaktusar i fönstren är det helt klart dags nu.


Nu syns de i varenda magasin och sägs vara helt moderiktiga och ligga rätt i den kommande blomstertiden.


Svärmorskudde, gubbhuvud, djävulstunga, rävsvanskaktus, prickkaktus, ullkaktus, sjöborrekaktus, High chaparall, fikonkaktus är bara några jag kommer på så här på rak arm.


 Det finns säkerligen en sort som passar alla. Givetvis är smaken olika och blomstertrender behöver vi absolut inte följa.


Jag gillar kaktusen. Den är urcool och galen. Extra förtjust är att den i stort sett är helt underhållsfri. Det passar mig.



Har ni nyfikna småfolk och djur bör ni se upp med de alltför taggiga sorterna. Framförallt med de som har de där små små som mer ser ut som hår. Aj, aj det får man plocka bort länge. Pilligt.


När jag blomsterspanar och är ute i olika butiker och jobbar har jag märkt ett litet uppsving i sortimentet den senare tiden. En större efterfrågan.



Givetvis beror det på att kaktusarna är extra heta just nu.


Nu hoppas jag på att sorterna blir ännu fler. Att vi får fler att välja på.


 Stora som små.


Jag älskar när kaktusen blommar. När mina någon gång då och då får en blomma är det helt magiskt.


Ett halleluja-moment!


En kaktus är farligt lockande att gå nära. Jag tycker om en kaktus i närbild.




Måhända en lite annorlunda blomsterkärlek men den är äkta från mitt håll. Oavsett om den är väldigt inne eller inte.


Skön, taggiga, tålig blomsterheta från mig i detta snöslask. 

P.S Stickiga gröna bilder är från mina blomsterresor med kameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar