måndag 22 september 2014

Recyber Monday

torsdag 19 december 2013

I juletid


Jag är kreatör. I juletid och annan tid.


Jag gillar utmaningar. 


Det sporrar mig att utnyttja olika material.


Använda olika saker. Alla butiker och platser sparar på diverse varierande ting som lockar mig.


Jag utnyttjar möjligheten att experimentera. Att använda det som finns. På ett annat sätt. Det tycker jag är kul. För jag tycker inte om saker som glöms bort eller helt enkelt slängs. 


Det är min grej.


 Att återbruka. Att återuppfinna.



Jag inspirerar mig själv och andra genom att ta tillvara på det som finns. Man skulle kunna säga att jag återbrukar tidigare års felköp. Bilden har inget med felköp att göra. Kvistarna samlade jag påväg till jobbet efter en natts storm. Hela vår gata var full.


Jag blandar och mixar. 


Jag är modig när det gäller mitt skapande.


Vissa kallar mig oteknisk och spretig.


Det bryr jag mig inte om. Eller nu ljuger jag. Det känns ibland i mitt inre och jag undrar varför det sägs. Men man får absolut tycka vad man vill om mig.


Jag har mitt formspråk, mitt blomsteruttryck och jag tar min plats.


Jag har många färger på min palett.


De vill jag dra nytta av. 


Att jag är mångsidig.


Jag är ruskigt förtjust i att tänka utan för mina blomsterramar. 


Det ger mig blomsterro i stressad juletid.

Peace 


P.S Bilderna kommer huller om buller med texten och är från mina mycket härliga kreativa veckor på Näsby Parks Blomsterhandel i Täby. Tack för att Ert förtroende för mig. Nu är jag på en annan fin butik fram till jul. Hos min fina blomstervän som driver Floristverkstan i Sundbyberg.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar