måndag 15 september 2014

Re-cyber Monday

fredag 11 oktober 2013

Välkommen in


Jag har ingen aning om hur många kransar jag bundit de senaste veckorna. 



Många har det blivit iallafall. Jag har försökt skapa så det funnits något för alla. Men det kanske syns ändå...att det är jag. Operfekt perfekt.




Mitt "skrivbord" har dukats av på morgonen och städats undan på kvällen.


Jag älskar kontakten med kunder. Det har varit så otroligt härligt att stå ute och jobba i det vackra höstvädret på Zetas Årstidstorg. Nya kunder dagligen, nya material, nytt blomsterflow. Livet som blomsterperson är faktiskt helt magiskt.



Mina kransar blev knappt klara förrän de blev sålda. Alla blev mer eller mindre unika. Denna blev det två av, bären tog slut. Björnbär, höstfärgade eklöv (inte min favvo med infärgat, men dessa är ok) och tillandsia. En skön kombo, måste köpas "färsk" för att den möjligen inte är den hållbaraste kransen men...



Jag tycker fortfarande just denna var finfin - även efter över en vecka i en varm TV 4 studio. Visst var den väldigt torr och bären hade för längesen skrumpnat men ändå vacker. Förgängligheten är otroligt berörande.



Silvergirland är ett perfekt kransmaterial. Lätt att använda, tacksamt, medgörligt och du behöver inte vara så noga. Just den här blandningen med eukalyptus och silvergirland blev en av kundernas favoriter. Nästan lite metallisk känsla och med doft.



Den här hann knappt börjas på förrän den skulle hängas på en ekdörr. Vitljung, snöbär och silvergirland. Vilt och trädgårdsnära med en touch av skog.



Ljung är ett naturnära inlägg i en krans. Men ni som följt mig en tid känner till min känsla för ljung. Men visst är det dekorativt med ljung och silvergirland, det måste jag erkänna.




Silvergirland är min stil. Det blir operfekt perfekt. Busigt och tufsigt. Jag gillar den. Det har gått åt en och annan kruka. 



Ljuvt med hortensia, kaxigt med silvergirland och skogsnära med mjuk-en. Vet faktiskt inte vad den heter. Vet du?



"Du, jag slänger ner en nyckel ifrån fönstret i köket
jag bor fyra trappor upp och du är välkommen in"



"Det ekar över hela staden
För det är kö från gatan upp till hallen"


Välkomna hösten, välkomna kära och nära, välkomna vem som helst med en krans. På dörren, på bordet, som present, "what ever" alla blir glad av en skön krans från dig.

xxx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar