onsdag 12 mars 2014

Oj!


För 3 år och en månad sedan skrev jag mitt allra första blogginlägg. Oj! Ofta skriver jag när jag är ledig och efter frukost med en kopp gott kaffe i en favoritmugg. Om jag har flow kan jag skriva i timmar. Inlägg efter inlägg. Det finns ingen hejd på mig då. Jag liksom sprudlar av lust, ord och betraktelser. Ibland går det lite trögare och jag undrar om jag verkligen skall fortsätta med Sannas Värld och bjuda er på mina slumpvisa funderingar. Men så får jag ett mejl eller en kommentar med fina uppmuntrande ord. Det är ändå någon där ute i cyberrymden som läser och tar sig tid och faktiskt blir inspirerade. Ja, så har det varit - upp och ner som livet i stort- och nu har det gått över 3 år. Jag kommer skriva ett tag till iallafall till efter min födelsedag i sommar. Sedan är jag ju väldigt vuxen och borde kanske dra mig tillbaka från bloggandet. Bjuder idag på mitt allra första inlägg. En blomstersaga...är ni förvånande!? ;)Stort och varmt tack till Er alla för att ni stannar en stund och följer med på mina slingrande blomsterstigar. Jag hade gärna bjudit på kaffe om det skulle gå. To-go då förstås ;)Enjoy.Blomsterkärlek till er/ Sanna
söndagen den 13:e februari 2011


Kärleksfull konstnär

Det var en gång en brud som hette Anna. En solig å vintrig lördag i februari, stod hon som brud i ett konstmuseum en bit norrut. I handen bar hon den vackraste bukett. Skapad endast för henne. Anna hade en önskan att buketten skulle spegla hennes tid i Afrika med färgen av starkt cerise och fresia för doften. Den skulle visa hennes lite otämjda sätt. Känslan av den nalkande våren skulle finnas där, även om snön fortfarande låg som ett vitt täcke utanför museet. I buketten skulle finnas ranunkler, som hon älskade, och en och annan kvistros.-"För det är fint."
Brudens önskemål var en härlig utmaning för blomsterkonstnären. "Oh, så vacker hon va"! Det hade gått ett sus bland tavlorna på vägarna sades det efteråt.

De nygifta reste till Afrika för att fira.

Lyckligt Slut.


En sagobukett blir verklighet med stöd och fantasi hos din närmaste florist.

Boka en tid i god tid för konsultation och inspiration.

Foto: S. Westien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar