torsdag 13 mars 2014

En masse


Nu har jag verkligen gått ner mig i pelargonträsket.


Jag kan inte låta bli att dela med mig av dessa bilder från en resa förra våren.


Ni fattar att jag är ganska förtjust i dem. Pelargonen.



När jag är på resande fot blir det många, många blomsterfoton.


Tror att favoritmodellerna är förutom pelargon - hibiskus, kaktus och palm. Det fastnar förstås andra blomstermodeller i min kamera till och från. Dock är de ovannämnda som oftast lockar mitt öga.



På varmare breddgrader blir allt så enormt mycket och stort. Ofantligt blommande.


Otroligt lockande och kittlande för en blomsterflicktant som jag.


Jag kan fantisera om att få ha en trädgård i ett annat sydligare och varmare klimat. Det skulle passa mig.


Där doftgernaiumen blir till stora fält.




 Till böljande, doftande och blomstrande kullar.



Hängpelargoner blir till svallande färgstarka vågor som väller över operfekt perfekta naturstensmurar.


Pelargonens huvuden blir stora som tennisbollar.


Det drömmer jag om.



Pelargoner "en masse" och en exotisk trädgård. Vad har nu för blom/trädgårdsdrömmar?






2 kommentarer:

  1. Those flower are not only beautiful they are also perfect in any home where they love flowers ,in fact i love beautiful things from jewelry ,clothes to flowers and hope to have this kind of flower in my home.

    SvaraRadera
  2. Hello,

    Very welcome to my flower place in space.:)

    These potted flowers are true darlings and I hope you will fill your home with them this summer. They are the perfect combo to your life intrests like clothes, jewlery and decorating.

    Enjoy
    Sanna

    SvaraRadera