måndag 3 februari 2014

Recyber Monday

måndagen den 18:e juni 2012

1 Uppdrag


 1 uppdrag från mig sjäv i förra veckan.
-Måste! Komma ihåg att göra en bukett till studentmottagningen ikväll!


Tiden räckte inte till under dagen och jag skulle dessutom gå tidigare. Mindes precis innan jag skulle gå: Buketten!



Rafsade till mig stjärnflocka, prärieklocka, pioner och rosor ur snittkylen. Slängde (bildligt talat) ihop en bukett och slog snabbt in den i tidiningspapper. My style. Sprang till tunnelbanan. Redan i rulltrappan mötte jag första reaktionen. Åh, vilka härliga blommor! Sedan fortsatte det i samma sköna visa hela min resa hem. -Gud, vilken underbar bukett! -Scyssta blomster! -Titta mamma,  fina blommor! Män, barn och kvinnor, alla blev glada över blommorna som jag hade slarvigt under armen. 



Blomster gör livet lite gladare en helt vanlig vardag på tuben. Blomsterglädje gillas av mig. Det smittar. Tack kära medresenärer! Ni gjorde mig på strålande humör mitt i mitt bråttom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar