fredag 24 januari 2014

Gå! det är ju grönt.


floral, scabiosa pods, bouquets, green, lambs ear, rustic
Bild här
Grönt är urskönt.


wedding bouquet, Bridal bouquet, bouquet, green, rustic, natural, kale, succulent, scabiosa pods
Bild här

Ett fång i nyanser av grönt förmedlar frodig växtkraft.


rustic succulent wedding | Carmen Salazar Photography
Bild här
Söt harmoni.


bouquets, green, rustic, succulents, eco friendly, bridesmaids, emerald, flowers, California
Bild här

Naturligt kamouflage.

Läskande fräschör.


Praktfullt naturnära.
Bild här
Kryddigt hälsosamt. Jag gillar alla typer av kryddgrönt i bukett. Frossa i rosmarin, oregano, timjan, citronmeliss, mynta, persilja, dill, koriander i bukett. Förhöj med doft från dina kryddodlingar i kruka och köksrabatt. Olivkvistar är också en kontinental superfavorit hos mig. En symbol för greklandssemester. 

Bild här
Lugnt och alldeles fantastiskt och uppfrsikande. Gröna blad av alla de slag är en favorit hos mig. Mjuka silvergröna lammöron och friskt gräsgröna pelargonblad i kombo med scabiosa gör vem som helst lycklig och välmående. Eller?



green wedding bouquet
Bild här.

Olika toner grönt symboliserar harmoni, välmående, stabilitet, uthållighet, seger, ungdom, trofast, fertilitet, tillväxt, förmögenhet, renhet, frihet, framåtsträvande, uppriktig, kraftfullhet, naturlighet, färsk, ärlig, lycka, generositet m.m  Grönt är lätt för ögat att ta till sig. 

Joni Shimabukuro
Bild här
Jag tänker köra grönt all-in i vår. Så ofta jag kan skall jag vandra mot grönt.

green bout
Bild här.

Gå! det är ju grönt.



Jamie Bosworth
Bild här

P.S "On the dark side" av grönt hittar vi tolkningar som svartsjuka, avundsjuka, melankoli, oerfarenhet, förgiftad. D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar