torsdag 23 januari 2014

Flower Muse




Vivienne Westwood Spring 2014
Bild här
Det här är som poesi för mig. Jag hör mitt inre höga jubel.

Andreas Kronthaler Designer Vivienne Westwood and Andreas Kronthaler acknowlledge the applause of the audience after the Vivienne Westwood show as a part of Milan Fashion Week Menswear Autumn/Winter 2014 on January 12, 2014 in Milan, Italy.
Bild här
Vivienne Westwood! En aldrig sinande inspirationskälla.


Andreas Kronthaler - Vivienne Westwood - Runway - Milan Fashion Week Menswear Autumn/Winter 2013
Bild här
En hymn för min törstande blomstersjäl.

Vivienne Westwood and Andreas Kronthaler - Vivienne Westwood - Runway - Milan Fashion Week Menswear Autumn/Winter 2013
Bild här

Hon har givit mig ett av mina motton: Kreativt kaos. Jag vill ha hennes mössa. Och! Stjälkarna behöver inte alltid (alls) vara jämnt beskurna. Urcoolt med bara en vild bunt av färgglada tulpisar. Som de är. Perfekt operfekt/Operfekt perfekt. Mitt allra egna motto.

Vivienne Westwood
Bild här
V.W tänjer på alla möjliga gränser.


Vivienne Westwood
Bild här

Leker med normerna.


Makes a statement.

Vivienne Westwood
Bild här
När jag skall "blomstertagga" och fylla på med blommande inspiration söker jag mig bland annat till klädmodet. På catwalken och i fashionrummet hittar jag nya inputs och synintryck som min kreativa hjärna sedan får bearbeta. Förhoppningsvis blir det något kul och eget av hopplocket i mitt blomhuvud.


MAN_AW1415_catwalk_imagery_034
Bild här
 V.W är en "flower muse" för mig. Min blomsterikon. Rötter och stjälkar om vartannat. Ingen spiralteknik behövs för en punkig hög med blomster. Det här är min grej. Gränslöst coolt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar