tisdag 14 januari 2014

Bröllopstankar

Bild här
När jag gifte mig hade jag En tärna. Min lillasyster som är min allra allra bästa vän. Vi är väldigt lika på många sätt men ändå väldigt olika. För mig var det jätteviktigt att hon skulle trivas i sin tärnklänning. Att färg och form var något som var hon. Hon fick bestämma och vår far betalde hennes djupt turkosa råsidenklänning från en av mina favvobutiker då. 1990. Så visst bestämde jag lite eller så skulle man kunna säga att jag styrde in henne på rätt spår. Som "present" på vår 10-åriga bröllopsdag kom "systra mi" i sin vackra djupt turkosa klänning. Undrar om hon gör detsamma nästa år? Då har vi 25-årsjubelium. Vet förstås inte om hon har den kvar efter allt hennes flyttande mellan modersland och utlandsboende. 

32 Trendy Mismatched Bridesmaids' Dresses Ideas
Underbart med olika. Kolla här
Jag tycker tärnorna kan bära olika klänningar.

Mix and match bridesmaids dresses for romantic outdoor wedding
massor av tips och inspiration på att bära olika här
Det känns mer dynamiskt och äkta.


Bridesmaid-Inspiration-by-Easy-Dreamer-Photography
Inspiration och Bild här
Omtänksamt och riktigt.

How to Choose Bridesmaid Dress Color and Style: The Tricks: Nature Inspired Mix N Match Chic Lace Bridesmaid Dress Color And Style
Inspiration här
Fint att låta sina närmaste tjejer/killar få spegla sina verkliga personligheter och look.

bild här
Alla är ju så olika och har/gillar olika stil och uttryck.


Bild här
Att känna sig obekväm i sina kläder kan förstöra festhumöret. Det bör man undvika på sin stora dag. Prata med dina tärnor om vad de känner och vill. Det är ju faktiskt ändå de som skall ha kläderna på sig. Det är viktigt att hela brudföljet trivs och känner sig fina.

How to Choose Bridesmaid Dress Color and Style: The Tricks: Same Color Different Bridesmaid Dress Color And Style
Bild här

Vill man ha ett ganska traditionellt och konservativt brudfölje kan man ju ändå låta tärnorna göra sitt eget val av form, snitt och stajl.

Lila drömmar. Inspiration här

Våga gå utanför gränserna. Kort och långt funkar. 


mismatched-bridesmaid-dresses
Bild här.
Den lilla svarta är en lyckoträff till brudligt vitt. 





Image
Bild här

Svart är en stark & underbar kontrast till alla sorters blomster. Från ljuvaste vildaste sommarbuketten, klassiska kompakta mulliga rosbuketten, den stramaste stilrena callabuketten till den helt fria galna färgrika. 


Mismatched Bridesmaid Bouquets
Bild här

 I min mening kan både brud, tärnor och gäster klä i svart på bröllop. Snyggt och utanför våra traditionella ramar. 


Bild här
Blommigt är rätt. Alltid.


Image
Bild här

 Jag gillar härligt blommande mönster av alla de slag. Små- som storblommigt. 


Colorful Mismatched Bridesmaid dresses

Omfamna dina kära och deras olikheter. 

Bild här


Låt dem välja fritt. Färg, form, mönster,blommor i en salig blandning förhöjer var och en av dina vänners sköna sprudlande grace och charm. 

Bild här.
Sex and the city-style gör mig lycklig.

Dickie Bows & Suspenders - Classic Countryside Vintage

Självklart gäller det också bestman och marsalkar.


Mismatched Groomsmen | SouthBound Bride
Bild här

Varför vara lika när det är så coolt att vara olika.

Bild här
Mismatched bröllop är helt klart en inspirerande favorit. Jag blir barnsligt lyckoglad.


Mismatched Groomsmen | SouthBound Bride
Bild här

Det viktigaste på livets kärleksfest är att ha galet roligt. Det hade vi. Min far "mutade" personalen och restaurangen (Lidingöbro värdshus) timme efter timme. Ingen ville gå hem. Inte ens brudparet. Sommarnatten blev till morgon. Ett tips jag har till Er som går i bröllopstankar: Åk inte på bröllopsresa dagen efter. Boka iallafall inte flyg till tidig förmiddag. Vi hann aldrig sova ruset av oss men hann med vår taxi klockan 9. 


P.S

mismatched bridesmaids dresses
Bild här


Ett tips till brudtärnor, brudgummar, bestmanar, marsalkar, brudar. Kolla genom garderoben först och främst det kanske hänger en alldeles utmärkt "gammal trasa" som passar till den stora dagen. 


fashion-predictions-what-your-grooms-and-bridesmaids-will-be-wearing-in-2014-Clementsandchurch
Bild här


Återbruk är modernt och ekonomiskt schysst. So 2014.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar