torsdag 14 november 2013

Värmande favorit i repris

fredagen den 7:e december 2012

Ökenros

desert bridal shoot


Härliga, underbara, överraskande, blomstrande värld.


desert floral hair piece


Julros i öknen. 



Wadi Rum. Jordanien 2011


När jag var liten tog min pappa oss barn till öknen för att gräva efter rosor i sanden. Han kallade dem för ökenrosor eller sandrosor. De kunde vara hur stora som helst. Ökensanden hade på något sätt skapat roslika formationer där under lager av sand. Jag tyckte de var så vackra. Jag älskade dessa utflykter och små utgrävningar. De flesta av dessa urvackra rosskulpturer som naturen själv skapat blev kvar när vi flyttade hem, men jag hittade en liten bit i en flyttlåda för en tid sedan. Den har fått komma fram igen och påminna mig om mina ökenros-jakter i Saudi-Arabien med min far för längesedan.


Segling genom öknen på öknens skepp. Jordanien 2011.
Främre kamelryttare är 
undertecknade ;)


Jag har en alldeles särskild relation till ökenlandskap. Lockande vacker och skrämmande på samma gång.

whimsical desert bridal bouquet


Blommorna i denna underbara bukett - kungängslilja, ranunkel, helleborus, anemon - är inga direkta ökenblommor för vår del men i en annan del av världen.  Härliga sköna blomstrande globala kontraster. 


En doft, en känsla av min barndom. Jordanien 2011.


Bilder här , Green Wedding Shoes. Och här Honey of a thound flowers.
Kanske gillar du:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar