lördag 16 november 2013

Mina känslor är detsamma

tisdagen den 30:e oktober 2012


Vintervitt







När jag reser njuter jag, om det går, ännu mer av blommorna omkring mig än i vanliga fall.


Ju äldre jag blir desto vackrare tycker jag att min omgivning är.




Jag vet faktiskt inte om det är så det är, att bli äldre, att man iakttar mer. Förundras oftare.


För att man, liksom, vet att livet inte är för evigt. 



Jag vill flytta såhär års. Till något varmare ställe. Jag känner av vintern alldeles för mycket. Visst förundras jag av de vackra, vackra vinterdagarna. Visst kan de mörka & kalla kvällarna vara mysiga. Men inte så många....



Jag föredrar vintervitt i sommarvärme.  Vinter i ett halvår är inte min grej.



Det är förstås bara flyta med känsla.



Gilla läget och njuta av att jag uppfattar min omgivning så väldigt intensivt. Även om det är kallt och vitt.




Tiden går väldigt fort! Det gör den också när man blir äldre. Snart är det vår och sommar igen. Julen kommer emellan och den älskar jag.


Då vill jag ha frostigt vintervitt.

Bilder från Thassos, Grekland, med min Nikon kamera, som jag älskar.



Veckans inlägg är förberedda. Den här veckan är det ju höstlov och jag är ute och flyger. Molnvitt är fint.
  

2 kommentarer:

  1. Ha det fint och njut av allt det vita! Ja, håller med - jag ser också mer och mer.
    Vilka härliga bilder du bjuder på, tack!

    SvaraRadera
  2. Hej Eva,

    Tusen tack. Visst är det helt underbart när sinnena är uppmärksamma. Jag kan vara mer eller mindre bedövad av t.ex blommornas doft. Men så imorse när jag åt frukost fångade den vita hyacintdoften min nos. Doften är helt sagolik. Ibland så överraskas man. :)

    Hoppas du får en fin vecka

    SvaraRadera