tisdag 8 oktober 2013

Kontorslandskap


Hur ser ditt skrivbord ut?



Så här har mitt sett ut de senaste veckorna. 



Att få jobba i ett öppet kontorslandskap är ju helt och hållet fantastiskt. 





Kan erkänna att mitt skrivbord -när jag jobbade i en helt annan bransch- i mitt liv "before flowers" hade en annan karaktär än idag.



Jag tycker om mitt kreativa kaos. Jag mår faktiskt väldigt bra mitt i allt. Blomsterklipp, ståltrådar, sekatörer, saxar, snören, band, nålar och allt annat som ligger lite huller-om-buller. En skön blomster-mess i mina ögon.  


Jag försöker att hålla en viss ordning till att börja med- men när jag kommer in i mitt blomsterflow tappar jag både tid och rum. 


Det är en helt underbar känsla. Euforisk. 


Jag kommer återkommer med hur kransarna blev. Det finns en del smakprov på Zetas hemsida här. Och Victoria Skoglunds blogg här.


Jag hade min sista dag igår och det känns lite vemodigt att inte gå till kontoret. 


Men jag har städat mitt skrivbord fint. Syns knappt att jag varit där.


4 kommentarer:

  1. Så fina kransar du gör Sanna. Vi är lite dåliga på att komma igång med kransbinderiet, tyvärr. Det känns inte som vi hinner eller mest är det väl en fråga om prioritering.
    Vad ska du göra nu då när du lämnat detta ditt tjusiga kontorslandskap?
    Skönt förresten att se nya blogginlägg från dig, blev nästan lite orolig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Margareta,

      Tusen tack. Vi här i norr är ju lite dåliga på att ha krans på dörren annat än vid jul och den hänger kvar med juliga ting till april...;) Jag gillar krans. Det är välkomnande och inbjudande. Dessutom behöver den ju inte alltid hänga på dörren. Fint på bordet. Jag är ju dessutom helt betagen i förgängligheten i vårt material. Tycker att det inte behöver var supertåliga och hållbara kransar. Man kan ju byta lite oftare. Använda naturen och trädgården och förnya. :)

      Det tar en liten stund att binda en krans. Förstår att ni hinner hinner med bland allt annat blomsterjobb.

      Jag har julen bokad och något i november. Håller resten av hösten lite öppen.

      Hoppas få lite mer tid för min lilla värld av blommor nu under hösten.

      Tack för att du håller mig sällskap.
      Kram och hälsa Holmsund

      Radera
  2. Svar
    1. Toooove!!!

      Välkommen till min lilla blomsterventil i cyberspace. :)

      Stor Kram

      Radera