onsdag 21 augusti 2013

Gör någon glad


Att dela med sig av glädje och blommor är något väldigt fint. 



Den 30:e juni var det International Lonely Bouquet Day. 



Jag nappade givetvis på denna söta och givmilda blomsteridé. 


Plockade blommor i min trädgård, i pappas trädgård och i naturen mellan Ålandshav och skogen. 


Band små rara buketter och placerade dem i gamla flaskor och syltburkar som låg i vår återvinning. Skrev små handskrivna lappar och brev som förklarade upplägget. Lite som barndomens flaskpost som jag slängde ut i Ålandshav i hopp om att få nya spännande exotiska vänner på en söderhavsö. Jag har alltid haft en väldigt livlig fantasi.


Påvägen hem till storstaden "kastade" jag och liten ut "blomsterposten" här och var. 


Och visst blev någon riktigt blomsterglad. 



En "Lonely Bouquet Day" kan vara vilken dag som helst. När som helst på året. Urmysigt att fixa blomstrande flaskpost med kidsen i alla åldrar. Blompyssel passar alla. Alla kan.


Trädgård och natur bjuder fortfarande på massor av användbart grönt och blommande material. Plocka och dela med dig av din blomsterlust när du känner för det. Gör någon glad du med.



Här får du förslag på hur dina meddelande kan skrivas. Du kan följa hela denna sköna blomrörelse på instagram @thelonleybouguet, på twitter @lonelybouquet, på facebook The Lonely Bouquet. 

Sprid vidare. 

Massor av blomsterglädje/Sanna

1 kommentar:

  1. Vilken fin idé. Snälla påminn oss andra blomsterälskare i god tid före nästa års bukettdag.
    KraM

    SvaraRadera