fredag 26 juli 2013

Gräs


Jag gillar gräs.


Jag tycker om det rofyllda vajandet i vinden. 


Alla sorters gräs är vackert. Finns många.


I mushusets tillfälliga byggkaos behöver vi ett lugnt tryggt gräsvippande Något som lockar oss att vända ryggen till. Elefantgräs och sommarljus gungar ikapp i stora svarta plåtkrukor. De har blivit helt fantastiska. Köpte dem alla på Ulriksdal när våren gick mot sommar. De har sällskap av vinröd sötpotatis och ljust himmelsblå stjärnlobelia. Jättefint. Gräs-ligt nöjd.


Gräs är fint i vas.  Gräs är sommar. Gräs är äng. Gräs är barfotapromenader med gräsplock längs dikeskanten.Frihet. Barndom. Jag plockade alltid "dallergräs" som liten, gillade fladdret. Och ett timotejstrå med smultron. Total lycka! Jag blir hög av gräs.


Kanske märks det på mitt sommar jobb...


Att jag inte riktigt får nog av gräs. 



Det är så himla vackert. 

Happy Friday.

Hoppas ni njuter av sol och värme. Det gör jag även om jag sommarjobbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar