lördag 8 juni 2013

Retro-flora


Tidsramar.


Interfloras utställningsmonter 



i hipp retrostil.




Lp- och CD-skivor tillhör gammal historia.


Mina gamla plattor står hemma hos min bror.


 Är lite sugen på att köpa en ny grammofon och uppleva min tonårstid. 


CD-skivorna står fortfarande framme. 90-talsretro. De lyssnas sällan på. 


I min blomsterstudio spelas alltid musik. Jag är allätare. Både när det gäller blomster och musik.


Interflora spelade på gammal nostalgi på Chelsea Flower Show.



En blomsterhistoria.


Färgstarkt 


Idérikt

Lekfullt. 

Blommigt.



Blomsterbyrå är min melodi.


Det var väldigt längesedan jag såg ett pärlande draperi. Jag minns att jag ville ha ett till mitt rum på 70-talet med färgglada plastpärlor för det hade min kompis. Det var inte min mors melodi. 



"Plym" gillar jag skarpt. Och känns absolut retro. 


Trädgårdstomtarna hade ju fått dispens i år. De fanns lite här och var som små överraskande ögongodis. 


Jag tyckte om retro-floras utställning.  


Påhittig och framförallt färgrik.


Så visst var de värda sin Medalj i guld.


Nu är det bröllopsdags och vi får se hur våra toppflorister här hemma skapar och tolkar den stora dagen för vår prinsessa.

Happy Weddingday.

P.S Mina bilder är rätt upp och ner. Här och nu. Varierande. Tagna med mina följeslagare i ett vimmel av blomsterfolk och dåligt ljus. Hoppas att ni hittar nyanser av min blomsterkänsla. Jag överlåter den perfekta fotograferingen till andra proffs. D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar