onsdag 5 juni 2013

Blomsterregn


Tänk att det redan är en vecka sedan jag åkte till London. Ett väldigt kallt och regnigt London.



När vi var på The Show hade vi faktiskt (ganska) "tur med vädret". Ömsom sol med blå himmel ömsom regn med toner av grått på himlavalvet. Vantar och varm jacka hade behövts, men jag hade så fullt upp med det blommiga att jag knappt hann tänka på att det var så kallt.  



När en av skurarna började falla (orutinerat att inte ta med sig ett paraply i London...hmmm) sprang vi in i den av montrarna som var närmast för att söka skydd från vattnig kylig nederbörd. 


Hamnade mitt i ett alldeles förtjusande blomsterregn. Helt och hållet ett regn i min smak.


Rebecca Louise Laws blomstrande skyfall värmde mitt floristiska hjärta.


Rebecca är både utbildad konstnär och florist. Jag har kikat på hennes otroliga konstnärskap och blivit helt betagen. Hon skapar de mest underbara installationer. Läs mer om henne här. Njut. Inspireras.  Jag får blomsterrysningar. 


Jag kunde ha stått i hennes blomsterdusch hela dagen. Låtit blommornas förgänglighet skvala ner över mitt hår. Så otroligt vackert att beundra blommornas olika skeenden. 



Rosor, pioner, orchidéer, solrosor, rosenstav, red ginger, iris, amaryllis, gladiolus, delphinium, gloriosa, allium m.m m.m Som sagt en skur som passade mig och mina kläder.  


Idag har vi superblå himmel och ljuvlig sol. Inte en droppe regn....Jag åker till Uppsala och kommer hem till kvällen. Ha en härlig dag.

Blomstervärme/ Sanna




Foton "by me" med mina följeslagare Iphone och Nikon 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar