lördag 4 maj 2013

Exotiska drömmar


Det var väldigt längesedan jag gjorde en uppsättning med exotiska snittblommor.


Jag lockas sällan av dem spontant när de finns i blomsterbutiken. Det är ofta kunden som attraheras av dessa annorlunda, iögonfallande, fågelliknande och fulsnygga blomster.



I en tropisk varm djungellik trädgård fascineras jag. Vilka skapelser.


De är verkligen som färgglada konstiga fåglar där de växter i träd och buskar. 




Kaxiga på något sätt.


Heliconian är ju faktiskt rätt maffig "en masse". Rätt upp och ner Bali-style.


Det är alltid inspirerande och spännande att kolla blomsterarrangemang i världen.


Framförallt där utseende och blomsterstil inte alls är som vår. 


Här frossas det i som djungelblommor. Precis som vi frossar i tulpaner.


Jag undrar om Balineserna skulle tycka 10 tulpaner med blåbärsris skulle vara jättekonstigt. Rundbundet verkar inte riktig vara grejen.




Fasadstuk är det som gäller. En form som jag personligen har svårt för. 


Men visst skapar en bunt tropiskt exotiska drömmar.


Jag gillar olika. 

  
Jag samlar och spar på blomsterminnen. Det är bra att ha. 

Enjoy.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar