måndag 1 april 2013

Re-cyber Mondays


måndagen den 2:e april 2012

Peace. Love. Understanding.

"En villa är rosamålad med kulörta lyktor slingrande kring verandan. Där hänger vindspel som klingar som klingar svagt i vinden. Nästa hus har en prydligt klippt gräsmatta, stora automatstyrda grindar och är byggt i New England-stil. Woodstock är en plats fylld av kontraster." Gillar kontraster!





Catskills. " Många konstnärer, naturälskare och bohemer har hittat sin plats på landsbygden eller i de pittoreska småstäderna och byarna." Hippien lever. Hög på livet. Flower-Power 2012. Researtikeln finns i Svd Kultur söndag. 




Hit vill jag åka. Det känns som det skulle passa mig. Jag och en blomsterkollega har pratat många gånger att vi nog lever i fel tid. Här kan vi ju leva i rätt tid. " På en bänk på torget Village Green ligger en man utsträckt i solskenet. han är barfota och har långt hår med små flätor i. Runt halsen hänger ett halsband gjort av ben och turkosa stenar. Han har lämnat sitt namn bakom sig och heter nu enligt egen utsago "no name". Petra Kjellstöms artikel om invånare och platser kring Catskills lockar mig till att leva ut min dröm om hippieliv.


Somrig, ängslik, vild mamma-barn-bukett.


En bohemisk blomsteraffär i Bob Dylans hoods vore kanske något på ålderns blomsterhöst. Här skulle vilt och operfekt perfekt vara helt rätt. Min stil. Min blomsterkollega som är född långt efter mig brukar säga: Sanna, jag tror att jag kommer bli som du, mina buketter kommer se ut som dina. Lite skönt vilda och röriga. Tar det som en komplimang. Visst blir det "styrda" buketter efter beställning och önskan. Från överordnade, kunder och blomsterförmedlingar. De blir också blomstervackra. 




MEN. Det allra bästa är att få fria blomsterhänder. Då lever jag ut. Får blomflow. Hippifierade buketter gör mig blomsterhög. Peace Love Flowers `n some understanding.




Boende tips i hippieland: MaryAnns Coconut Creampie.  The Roxbury har sköna temarum. Vem vill inte bo inne i en paj!?


Eller ett turkost B&B. Turquoise Barn.



Mer min stil. Rustikt.



Avslappnat. Blomsternära.


Catskills  en tåg-, bil- eller busresa från New York.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar