torsdag 11 april 2013

Bröllopstankar

spiceman's garden shoot

Tokgillar vilt och överraskande.  Både hårkrans och härlig prukande oversize-bukett. Varför inte!? Much is more.


outdoor garden wedding

Blomster ger liv och glädje till alla små och stora event i livet. Hur vi väljer och vill ha det är högst personligt. Jag tycker om när du faktiskt kan läsa av vem/vilka personerna är i blomstervalet. Det skall vara som att titta i någons bokhylla. Väcka nyfikenhet, lust och spänning. 

flower adorned archway

Den stora bröllopsårstiden är på intåg. De flesta som skall gifta sig under de närmaste månaderna har med största sannolikhet kontroll på bröllopsbitarna och har allt fixat och ordnat. Dock har jag haft sista minuten-brudar genom åren som beställt en bukett dagen innan eller köpt på vägen till sitt bröllop. Dessa brudar har varit så otroligt coola. De har vetat att det som fanns i butiken var det de kunde välja på. Det blir lite av plockgodiskänsla i blomster vid dessa tillfällen. "En sån, en sån, två såna, dom där rosa oxå å tre av de där gröna". Charmiga och alldeles bedårande har de blivit, dessa små-plocks-buketter. Ett riktigt nära samarbete mellan brudfölje och florist är otroligt roligt. Med handbundna buketter funkar "här och nu". Dock med mer arbetade buketter måste vi florister få mer tid. Just för att det skall bli det blomstrande konstverk som passar brud, brudgum, bröllopsklädsel och bröllop. 

fresh garden salads

Jag tycker om en genomgående tanke, även om tanken kan få vara både vild och en aning ostrukturerad. Det kan vara färger, former, strukturer, smaker, namn, historier som ger tonen.  Jag tycker t.ex att det är otroligt vackert när maten "gifter sig" med blomsterarrangemangen.


garden party reception

Allt behöver egentligen inte "matcha" minutöst det räcker med en nyans som förmedlar känslan. Att det stämmer överens med din blomsterfantasi. Bjud på en personlig saga till festen. Ge gästerna något att prata om.

flower adorned archway

Om jag gick i bröllopstankar skulle jag ha det perfekt operfekt som det här. Älskar brudbågen. Jag som inte är så förtjust i just brudbågar! Den här tokgillar jag. Lite på sned, ruff, naturnära, vild, prunkande & lite galen. Som en vacker ram kring brudparet. Som verkligen sticker ut i sig. Gul fluga (love), cowboyboots, djurisk topp (inget för mig dock, är ju i leopard-åldern typ), gult midjeband och så blommorna. Härligt mishmashigt men ändå med toner gemensamt. Jag blir glad av dessa bilder. Det är kul. Blomsterfest skall vara kul. Blomsterprakten skall väcka blomsterleenden hos gästerna.


flower adorned archway


Inspiration och Bilder 100 Layer Cake

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar