måndag 18 mars 2013

Re-cyber Monday


tisdagen den 3:e april 2012

Påskris


Björkkvist = Påskris.


Päronkvist = Päronris




Är egentligen ingen fan av påskris.



Dock en stor fan av tradition. För att traditionen skall leva vidare måste ju någon form av kvistar med något som hänger få en plats i vårt hus. I år fick det bli päronträdet som delade med sig av sina vackra knotiga grenar. 



Temat fick bli recycle. De gamla bruna bryggeriflaskorna från trädgården har fått flytta in. Gillar gamla bruna flaskor. Min mamma gillade gamla bruna flaskor.  Min mormor hade vackra bruna flaskor i sin källare. Min morfar hade bryggeri. Har inga egna bruna flaskor från min morfars bryggeri. Mina hittade jag på Myrorna för länge länge sedan för några tior. 





Ägg från Indiska av återanvänt material.  





Små söta flaskor som jag hittade i en affär i Berlin när jag och familjen gick "vilse" för några år sedan. Jag köpte alla de hade kvar. De passar till alla möjliga tillfällen. 





Nu bjuder vårt päronris på fantastiska blomster. Traditioner är bra fint ändå.





Charlotte på Trädgårdsflow har några liknande småflaskor. Kanske har hon även inköpsställe. De är verkligen en måste-ha-sak. Eller så kan man ju göra själv om du hittar några rara småflaskor och har tillgång till rostig ståltråd. Eller annan tråd eller annat fint band. Möbelband t.ex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar