måndag 4 februari 2013

Re-cyber Monday


lördagen den 25:e februari 2012

Kommunicera

Kommunicera med blommor.



Tycker det är kul att leka med buketter och ord. Buketterna i butiken blir en "snackis". Kunden och jag kommunicerar kring musik, böcker, ordspråk. minnen, namn. Vissa buketter blir helt enkelt symboliska för kunden. Förutom blommorna blir namnet på buketten ett litet indirekt meddelande till mottagaren. Symboliska handlingar är min grej.



Kärlekskommunikation. Jag fyllde mina tulpaner med meddelanden med rara ord och meningar. Tipset och inspirationen fick jag via Svenska Blomsterbloggar och Lou Rota. Med lite tålamod och flinka fingrar lyckades jag fylla tulpanknopparna med rullade lappar och små filthjärtan. Tulpanerna sattes i vaser på flickornas rum och på frukostbordet. Sedan var det bara att vänta med spänning vem som skulle upptäcka hemligheten i kärlekstulpanerna. Tiden gick, å gick, å gick, nästan en hel vecka. Jag såg dem slå ut och hur de små vita lapparna och det röd hjärtat skönjades. Ingen såg dem. Tillslut vid en middag när tulpanerna nästan gjort sitt frågade jag familjen om de inte märkt något ovanligt med tulpisarna.
 -Näää...vadå? Men har ni sett det finns något som gömmer sig i tulpanerna! 
Det tyckte det var lite gulligt med mina fortune-tulips.


Blomsterkommunicera mera. Du. Vi. Företag. Blomstrande budskap ger effekt.


Symboliska tankar här.

Varumärkestänk här

Produkt upplevesle här.

Kom ihåg att du har chansen att vinna en möjlighet att kommunicera med vackra blomster här 
Söndag är  sista dagen att lämna ditt bidrag. Välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar