söndag 13 januari 2013

Som på film

amelie torn photos table decor wedding

Jag tycker Paris är magiskt, romantiskt och konstnärligt. Helt enkelt underbart. Stadsdelen Montmatre är en favorit. Njuter av att promenera på kullerstengatorna och titta på de söta husen. Sacré- Coeur och Moulin Rouge tröttnar jag aldrig på att gå förbi. Att förgylla promenerandet med sköna vinstopp på någon trevlig uteservering och känna de konstnärliga vindarna smeka själen. Här har de hängt. Picasso, Monet, Dalí, Matísse, Van Gogh. Måste återvända till dessa kvarter i 18:e arrondissementet varje gång jag är i staden. 




Nu är det drygt 2 år sedan sist. Dags igen, med slående vackra vyer. J´adore.

Stillar min Parislängtan med en favoritfilm.

amelie wedding ideas gnome

 Trädgårdstomtar, vykort och askar med barndomsminnen.

red hair veil wedding

En modern saga.

amelie drink bar wedding

Amelie från Montmatre.

amelie wedding table red decor

Fantastisk film.

amelie wedding table red decor

Visst kan livet vara som på film.
                 
                               

Sätt vitadukskänsla på festen, på bröllopet eller vardagen. Bara ett vackert paraply kan ge lite filmstjärneglamour en gråmulen regndag. Tror jag måste skaffa mig ett fint paraply. Gillar det här soligt gula. Alla mörka moln blir som bortblåsta.
                
pinwheels

Franska kort. Emalj. Slitna franska möbler. Blomster.

jam as favor

Oui! Oui!

pinwheel wall

Je t´aime. Mer film. Mer Paris. Mer enkelfixad flärd till den brokiga vardagen.  Gör var dags middag till en föreställning. Du är regissören. 

                          

 Jag plockade fram mina bordstabletter med Parismotiv. Några patelliga franska bakverk gav den här frukosten en touch av filminspelning.

                           

 Nu kommer januari och februari cykla förbi. Så mycket bättre det blir med lätt iscensättning av hemmet. För en stund är livet som på bio.



Bonne Chance. Á bien tout!








Inspirationen hittar du på Green Wedding Shoes här och här. Om jag inte angett något annat. Resten är Ipjonefoto av moi.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar