tisdag 20 november 2012

Kotte-säsong

 

 

 
 
Jag gillar kottar.



Jag älskar kottar.


 

Skogsnära.


 
Pinned Image
Bildkälla
Snygga.
 
 
 

Pinned Image
Dekorativa.





Lekfulla.


Pinned Image
Bildkälla

Användbara. Till vad som helst, när som helst och hur som helst.


Pinned Image
Bildkälla

Dessutom! Hela skogen är full.



Skogens skattkista.



Min pappa gjorde kotte-djur när vi var små av kottar och tändstickor. Vi lekte faktiskt med dem. Min syster skapade en kotte-cirkus till en av mina tjejer i födelsedagspresent för några år sedan. Mest på skoj och på temat "så här var det när vi var små"-vi som levde på Barna-Hedenhös-tid. Det blev till mycket skratt och lek med kotte-skapelsen.
 
 
 
 
 
Jag samlar till och med kottar när jag är ute och reser. Jag har kottar från lite varstans i världen som jag samlat under mitt resande liv. Kaliforniska kottar, balinesiska kottar, svenska kottar, grekiska kottar, brittiska kottar m.fl. Kottar med en historia. Några av kottarna börjar närma sig 30 år. Ekorr-beteende.
 








Nu är det riktig kotte-säsong. Kottar kopplas gärna till jul. Men jag tycker också att kottar passar alla de andra årstiderna. Tänk de härligt gröna kottarna på våren. Piggt i sköna vår och sommarbuketter.


 
Nu får jag förstås verkligen frossa i kottiga buketter och arrangemang. Så glad i kottar!!
 
 
Bilder utan hänvisning är fotade med Iphone av mig.

2 kommentarer:

  1. Den här kottekärleken har vi verkligen gemensamt. En underbar tid stundar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maragreta,

      Verkligen! Äntligen får man frossa utan frågor om det är juligt eller ej :)

      Tack för du alltid tar dig tid att lämmna uppmuntrande och glada tillrop här hos mig.

      xxx

      Radera