onsdag 3 oktober 2012

Över. Under. I.

DIY som Jeff Leatham. Kolla här.
 
Det oförväntade är överraskande.
 
 
 
Bild här
 
Fågel, fisk eller mittemellan.
 
 
Bild här
 
Över. Under. I.

 
 
Bild här
 
  
 Upp och ner. Finns inga regler, bara blomstrande möjligheter. Regler är till för att tänjas på. Tycker iallafall jag. Så mycket mer spännande att mötas av spännande installationer både här och där. Jag vill mötas av blommor mer och oftare. Det skall prunka galet i alla årstider på gator, torg, receptioner, hotellfoajeer, barer, affärer, resturanger, stationer, skolor, museum. Var jag än vänder mig skall jag blomsterboostas. Förgängliga snittblommor är vackert ända in i det allra sista kronbladets fall. Mer snittblommor omkring svenska folket. Det blir så mycket enklare då. Gladare. Skönare. Vackrare. Roligare.
 

Bild här
 
 
 Gillar blommor med attityd. Gillar Jeff Leatham. Hans blomstrande installtioner påverkar mig. Retar mig liksom. Upp till blomsterkamp.


Jag har nämnt Jeff Leatham tidigare här

2 kommentarer:

  1. Där har vi en florist som töjer härligt på gränserna. Och som jobbar med stort och mycket. Vilka blomsterhav.
    Skulle vilja vara med som hantlangare. Ska vi anmäla oss?

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag verkligen! Blomsstermadamer som vi behövs absolut med både ålderns blomstrande vishet och expertis. :) För visst vore det roligt att jobba stort och mycket, bortom reglerna.

    Ha en strålande torsdag.

    SvaraRadera