söndag 28 oktober 2012

En fransk florist i Göteborg

m
 
I början av året tyckte min stora tjej att jag skulle skaffa Instagram så jag kunde följa hennes resa i världen. Plus att jag kunde ju leka med mina bilder genom användning av en massa filter. Sagt och gjort, sannasvarld tog ett steg in på instagram.
 
 
Precis som att bläddra bland blomsterbloggar, svenska och utländska, på nätet. Hittar jag hur mycket inspiration och idéer som helst på Instagram. Det fullkomligt blommar i cyberspace.
 
 
 
Sedan i slutet av sommaren blev mitt Instagragramkonto officellt. Hade då snickrat ihop ett arkiv av en floristisk vardag.
 
 
Min och La Fleuriste vägar korsades på Instagram. En anrik blomsterbutik som har 100-årsjubelium i år. Jag som älskar en historia fastnade förstås.
 
droppform vs rund
 
 
I Göteborgs äldsta blomsterbutik skapas det de mest fantastiska blomsterverk av alla de slag.
 
 
sitta fint
 
Jag får ta del av deras kreativitet och blomskapande flera gånger om dagen. Helt underbart.
 
 
 
 
Jag som är en stor fan av fetbladingar blev så ledsen att jag inte tänkte på att besöka botaniska i Göteborg när jag var i krokarna till och från under sommaren.
 
 
 Det hade varit fett coolt att få uppleva dennna succulentinstallation live.
 
 
 
La Fleuriste har en florist som tävlat och vunnit i blomster alldeles nyligen. Grattis!!
Beundrar verkligen dem som tävlar i blommor.
 
 
 
 
Alla bilder är från La Fleuriste här. Njut och inspireras ni också.
 
 
´P.S På Instagram (sannasvarld)delar jag med mig av mitt blomstrade liv, oftas, flera gånger om dagen. När lusten faller på. Blommor, resor, dukningar, pyssel och annat. Samtidigt blir jag "bekant" med andra där ute i cyberrymden som tycker om och inspireras av likadana njutbara ting som jag.
 
 

2 kommentarer:

  1. Hej Sanna.
    Har inte kommit till Instagram än. Men, det verkar helt klart intressant att följa dig och andra där.
    Ha en riktigt trevlig blommande söndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Margareta,

      Det är ytterligare ett "magasin" att bläddra i. ;) Jag gillar det visuella, Instagram blir som en serietidining, man behöver inte läsa om man inte vill.

      Hoppas få träffa på dig där snart :)

      Radera