fredag 28 september 2012

Surfa. Skåda. Skriva.




När jag surfar runt efter inspiration hamnar jag till stor del ute på olika platser i världen.


 
 
Tänkte ändra på det! Titta lite närmare på alla fantastiska florister och blomsterfolk här hemma. Det svenska blomsterkollektivet är stort och många.

 
 
 

En dag i veckan framöver tänkte jag...Surfa. Skåda. Skriva. 
 
 
 
 
 
 
Sporras av The Swedish Flower Maffia.
 
 
 
 
 
 
 
Börjar hos Margareta och hennes flower-team i Holmsund, utanför Umeå. Margareta och Holmsunds Blommor har jag följt sedan jag seglade in i blomster-cyber-världen. Många, många gånger har Margareta och hennes blogg blåst inspirerande blomstervindar åt mitt håll. Tack Margareta!!
 
 
 
 
 
 
Jag beundrar och inspireras av Margareta och hennes flower-girls otroliga
hantverksskicklighet.
 
 
 
 
De är lekfulla.
 
 
De är påhittiga.
 
 
 
 
De är konstnärliga. Älskar ju förstås denna brudbukett!! Svensk landsbygd med björk, taklök, astrantsia, prärieklocka. Toner av dragspel och logdans en varm sommarkväll. Lite Anders Zorn på något sätt.
 
 
Knapphålsblomster med taklök. Love. Two of a kind.
 
 
 
Holmsunds Blommor är varma. Gillar. Gillar. Gillar. Brud i sensommarskrud. Ljuvligt underbar och fantastisk i sina nyanser är denna.
 
 
 
De är coola. Rockiga. Schyssta.
 
 
 
Jag blir lyrisk av Holmsunds Blomsterkvinnor och deras blommande hantverk.
 
 
 
Om jag bodde norröver skulle jag vilja jobba hos Margareta.
 
 
 
Hon har nyckeln till blomsterframgång.
 
 
Gör som i Sannas Värld inspireras av Norrland och Margareta, Holmsunds Blommor.
 
Alla Bilder är från Margaretas blommande blogg. Gör som jag kolla bakåt i tiden. Annars missar du en massa gobitar.
 
 
P.S Jag vet inte vilken dag som blir min surfa, skåda, skriva -dag ännu. Kanske olika dagar. Gillar ju olika. De andra dagarna kan man ju kolla Svenska Blomsterbloggar. Där finns blomster för alla smaker!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar