måndag 3 september 2012

Re-cyber-Mondays

Har haft så mycket omkring mig och mitt bloggande har blivit en aning lidande. Tänkte att några måndagar framöver får bli sköna blommiga kittlande idérika inspirerande re-cybers.Inlägg som jag själv är riktigt glad i. Som lockat mig till skapnde och penslande . Dessutom är återbruk roligt, bra å helt underbart. 

Have fun




måndagen den 27:e februari 2012


Kommunikativ konst




Inspirerad av Guerilla Gardening kollektivet att förgylla det urbana rummet med växtkraft arbetar Anna Garforth med mossa. Mossenger. Mossgrafitti.




Andas vårluft och prova egen eco-graffitti. Mossa, yougurt eller kärnmjölk, socker, öl eller vatten och lite tålamod kan du skapa ditt eget mossklotter. . Läs recept och instruktioner här. Konsistensen skall vara likt milkshake när den är vispad/mixad. Sedan är det bara att måla/skriva, hålla fuktigt och vänta.




Hoodien på och testa. Mossig Poesi. Mossig konst.



Bakad typografi för hemmakvällar. Förklädet på och knoda kak-graffitti.


agarforth_01

En bit av kommunikativ ätbar konst.

Det här gillar jag verkligen. Moss-story och Cookie-telling

2 kommentarer:

  1. Så många sätt att skapa, så många sätt att utrycka sig. Underbart!

    SvaraRadera
  2. När ska man hinna testa allt och dessutom komma ihåg vad man ska testa. Det finns så underbart många roliga kreativa idéer.
    Jag hinner inte heller blogga så mycket nu, läster kataloger och försöker hitta på inköp.
    Mossa mossa, må så grankott.

    SvaraRadera