måndag 13 augusti 2012

Damernas Värld




Skön svensk omslagshistoria.



Underbart. Damernas Värld har dykt ner i sina arkiv och bjuder oss på vintagecovers.





"Flitiga Händer" från början. Året är 1940.


Sytips och Skvaller.




Vem ville inte vara i Greta Garbos kläder!? Enkla sytips för den sykunniga.




DIY med söta, flitiga, små och glada fingrar. Jag hade alla gånger gett mig på dessa mönster och för min inre syn sett ett förträffligt & användbart resultat. Verkligheten hade förstås blivit en annan. Med största sannolikhet hade syprojektet hamnat i korgen med annat halvfärdigt av den enkla anledning: det blev inte som jag tänkt. 




"Alla Kvinnors Flitiga Händer".


#björk #prästkrage #nyslaget #hö,#hätta #almoge #handkraft #dragspel #mönster #ränder #handarbete #brodyr #blomster #lockar #blond #sommarflicka #färg, #form #design


En gammal magasinstory inspirerar.


 Följ Damernas Världs förflutna här.  Den här bikinin från förr skulle passa mig här och nu. Love it!


Det här är ju jätteroligt! Tack Damernas Värld!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar