måndag 2 juli 2012

Sommarliv i fokus



Nu så. Är det dags för sommarliv.



Smultron, tårta, födelsedagar, blomster, hav, Väddö, Käringön, familj, släkt, hund, barn, man, bröllopsdag, jordgubbar, uteliv, morgondopp och allt annat sommarskönt.




Nu är min sommar i fokus.



Sommaren är min vän och min årstid. Juni Juli Augusti!


Nu får jag leva i Sanna-tid hur mycket jag vill. Ta dagen som den kommer.  


Njuta, vara, fundera.


Vid havet.


Bland en salig härlig röra av sommarminnen. Säger som Susan DH: "There’s a saying. You know you’ve hit middle age when your memories become more important to you than your dreams. Do I have one more torrid romance in me? Maybe. But I know if I am ever cold and lonely I can wrap myself up in all those memories , and I will be content"

Möjligt att det blir ett handarbetsprojekt. Inget nytt. Jag har massor av  oavslutade handarbeten av olika de slag. Där är jag inte särskilt lik min farmor, mer lik min mor. Farmor gjorde klart sina fina korsstygnssaker och annat. Jag är min mors dotter gillar nya projekt och sedan händer det att något annat och de hamnar i skymundan. Tills man blir sugen igen. Det är nog tur att mitt konstnärsmaterial är levende blomster. Det måste ju bli klart snabbt för att njutas av så länge som möjligt.






Något gammalt. något nytt, något lånat och eventuellt något blått. Så blir det här i Sannas Värld i cyberspace. Medan Sannas Värld irl lever barfota sommarliv.  



Jag tror, jag tror på sol igen
Jag pyntar mig i blå kravatt
och hälsar dig med blommig hatt
Jag tror på dröm om sommarhus
med täppa och med lindars sus
En speleman med sin fiol
och luften fylld av kaprifol


Vi ses. Önskar Er alla en fin härlig blomstrande sommar.

Sanna

 Mina foton är bara rätt upp olch ner, rätt och slätt, här och nu, de blir som de blir. Ingen fotostyling alls. Mitt vardagsnära fångat snabbt utan egentlig tanke. En aning ofokuserade foto-moments. Någongång vill jag lära mig, men för stunden funkar min gamla Nikon å min ständige partner in crime, Iphonen. 



Foto med min Iphone.

2 kommentarer:

  1. Heja sommartid! Och också september och ibland oktober, de kan vara milda och fina.

    Njut av sommaren!

    SvaraRadera
  2. :) det har du rätt i! Både september å oktober är vackra. Men tills dess heja svenska sommaren.

    Ha det fantastiskt

    SvaraRadera