måndag 9 juli 2012

Blad å Bär

Re-cyber

onsdagen den 13:e juli 2011


Skogens skafferi

Visst är det härligt med naturen! Blad, bär, blommor, kvistar, stenar, mossa, gräs...allt finns där. För alla sinnen. Liksom bara att använda, helt gratis.



Medan jag väntar på att blåbären skall mogna i solen plockar jag in några kvistar. Jag gillar nyanserna mellan violett och blått. Vackert i det gamla litermåttet från förr.


Med en mosig gren och kanelbrun bark har jag fått en del av skogen inne. Skogs-chict.

Foto: S. Westien

4 kommentarer:

  1. Skogs-chict var ordet sa Bull, så fint
    det blev. Och att blåbären var så mycket
    mogna.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej

      Visst är skogen en skattgömma. :) Varje dag funderar jag på vad jag kan plocka med hem från promenaden. Hoppas du mår bra. Kul att du kom förbi. Må bäst.

      Radera
  2. Ja tänk vad lyckligt lottade vi är här i Sverige som har tillgån till att det vackra i naturen! Bara plocka in!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Man glömmer det ibland. Hur fint och bra vi har det. Hemmablind. Älskar skogen, den ärr en fantastisk plats. Som du fångar på de mest fantastiska och oväntade sätt med din kamera.

    Sov sött. :)

    SvaraRadera