måndag 25 juni 2012

Blä

Nu får det sluta regna!



Blä.



Jag skrev i ett svagt ögonblick att det är mysigt med sommarregn. Det tycker jag, men inte så här mycket. Jag måste vara vara ledig för att kunna njuta av regn. Regnet skall vara ett skönt break när solen varit för intensiv.




Tankarna vandrar.



Det är rätt härligt med sol och värme ändå.


Även om en och annan regndroppe kan vara vackert och underskönt lockande för en fotande blomstermänniska.


Ja. Faktiskt. Riktigt, Riktigt vackert är det när solen kommer fram och träffar vattenpärlorna.



Så är det, jag gillar både och. Lite av varje. Sol, regn, moln, klarblå himmel, natt och dag. Så där lagom mycket och ofta.




Drar in tungan igen. Jag gillar ju olika. Även om jag tycker det regnar lite för mycket, just nu.



2 kommentarer:

  1. så fint skrivet! känner precis samma...

    SvaraRadera
  2. Då hamnar vi på samma sommarfest...även om det regnar :) Det finns både paraply, parasoll och partytält. Plus en hög med sköna filtar och givetvis ett glas vin. Det kommer inte gå någon nöd på oss.

    Njut av regninga stunder.

    SvaraRadera