fredag 15 juni 2012

3 Uppdrag

Plötsligt händer det!




3 uppdrag inom loppet av några dagar.



Jag kan lätt få en släng av prestationsångest av vissa uppdragsgivare.




Denna gång tillhörde mina uppdragsgivare en hög, krävande, trendkänslig, medveten och kritisk klass. Mina döttrar.



Uppdrag 1:
-Mamma, jag har sagt att jag kan fixa blommor! Och slå in sådär fint i tidningspapper, som du gör, gärna kulturdelen. Det skall passa till en massa fina bröd, te, korgar ,choklad och marmelader från Gateau. Det är till en av mina mentorer och hon kan inte vara med när vi springer ut.

 



Ok! Fixar med fairtraderosor från Roses with names köpta på Blomsterlandet på Lidingö och det trädgården hade att bjuda på för stunden. Hosta, fjärilslavendel och citronmeliss.




Uppdrag 2:
-Mamma jag har sagt att jag kan fixa blommorna. Min kollega som ska sluta är mode och lite bling bling.



 Gör sådär fint.




Ok! Fix!




Visst blev det bra! Passade både givare som mottagare. Rodebjer och Elle. Ett gäng hostablad, fjärlislavendel och oregano från trädgården med fairtraderosor "with a name". Prima Ballerina.




Uppdrag 3:
-Mamma jag har sagt att jag kan fixa...blommorna. Jag har köpt dem redan. (Rosor (fairtrade) och elegansnejlikor i aprikos). Gillar det i tidiningspapper. Det är till min andra mentor. Det skall passa till fin-fina godsaker från Gateau. Kan du inte använda det där fina doftande från trädgården.




Ok fix! Skön handgjord bukett till kritisk mentor på sam-kultur klär påse från National Gallery, London, tyckte givare. Konstkritik.


Som blomskapare känns det extra stort att få ett förtroende av blomstermecenater på väldigt nära håll.



Uppdrag fyra misslyckades jag med.
- Tjejmiddag. Jag vill ha en fin krukväxt för det tycker jag är roligare.





Så blev tiden väldigt knapp...min beställare kände det på sig. Som pop-up-florist vet inte alltid mina beställare var jag finns. Mobilen är avstängd när jag är i butik. Så ringer butikstelefonen och jag svarar:
 -Välkommen till Hellborgsblommor det är Sanna.
-Hej det är din lilla beställare, du behöver inte komma hem jag cyklar och fixar blommor själv i centrum. Dom hade inget fint sist, men han sade att de skulle få in finare växter mot slutet av veckan.



Jag älskar mina mecenater! Som nu alla skriker av glädje, eller frustration. Tror det är fotboll....



P.S Ett tips: Ni som vill vara riktigt hippa och trendmedvetna!!! Elegansnejlikor!! Ja, jag vet, ingen trodde det. They are back. Välj rätt färg och rätt kombo!! Jag iakttar mina mecenater som är på g. Gult är definitivt rätt. :)

4 kommentarer:

  1. åh så fina rosor och bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Vad kul att du tycker om dem. Rosor är vackert alltid. :)

      Radera
  2. Hej fina Sanna...
    Ojoj vad du är duktlig....
    Klart din döttrar säger att du kan fixa :) det kan du ju verkligen!! Verkligen vacker med tidningpapper runtom, och den med modetidningen var superläcker ju :)
    Duktiga du
    Ha en superlördag kära vän...
    Kram kram
    Jessica

    SvaraRadera
  3. Hej :)

    Det var snällt av dig att skriva. :)

    Gillar att matcha omslag med mottagare. Återvinning gillar jag. Papper av alla sorter funkar. Tårtpapper, magasinpapper, notpapper, dagstidningspapper, presentpapper, telefonkatalogspapper, betygspapper, intygspapper, deklationsblanketter osv. Bara att använda fantasin.

    Det är så himla härligt när du kikar förbi med dina glada fina tillrop.
    Tack igen.
    Ha det bäst.

    SvaraRadera