torsdag 3 maj 2012

Vilt Vitt



Med blomsterkänsla av tiden mellan vinter och vår.






Årets första brud önskade sig litet, vilt och vitt. Vårligt grönt med nyanser av vintervitt.  Bruden och tärnan ville undvika tärnbuketter men ändå ha någon form av blomstersmyckning.






De funderade på hårblommor, jag föreslog blomster kring handleden. De gillade det och bestämde sig för "enkla" blomsterarmband.







Som den tillfälliga floristen får jag ibland överlämna "mina" brudar. I det här fallet fick min superduktiga kollega C ta hand om själva blomsterskapandet. Kanske tyckte hon att blomarmbanden, handledscorsagen, var en aning pilliga.
Jag berättade hur jag brukar göra dem med trådning, klister och sytråd. Det är lite fix och trix. Men vad hon gjorde dem fina. Vi gjorde den sista touchen med fresiaknopparna tillsammans och... Voila!

Gillar teamwork och blomsterdiskussion.







 C gjorde verkligen ett fantastiskt arbete och brud och tärna blev supernöjda.
Stor kram till C som klarade av att läsa min lilla uppsats med tankar och teckningar. Buketten blev helt bedårande vintervild.





P.S Det finns i andra länder armbandsunderlag för handledscorsage. Det är som en platta fäst vid ett brett resårband som träs på som ett armband. Är det någon som vet var de finns. Jag har faktiskt inte undersökt saken själv utan det har fixat sig bra med band och sytråd. Men det skulle ju underlätta och det finns möjligheter att skapa lite större blomstrande handledsdekorationer. D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar