torsdag 10 maj 2012

Pelle Kanin


Den här utställning skall jag gå på när jag kommer hem! På Fotografiska till den 3:e juni.


Bildkälla


Helena Blomqvist. Fotokonstnären med de sagofyllda fotocollagen. De lämnar verkligen utrymme för fantasin.



Bildkälla



Får en känsla av Beatrix Potters fantastiska värld.  Pelle Kanin och de andra.



Bildkälla


Vackert sorgsna.

Bildkälla

"Det är som en miniatyrfilminspelning. Jag vill att det ska kännas på riktigt för mig också." DN
Bildkälla
Som i en dröm. När du vaknar tar det en stund innan du inser att verkligheten var en annan.
"Helena Blomqvist ger ett stillsamt intryck, och erkänner att hon inte trivs i dataålderns teknikhets. "Kanske är det därför jag gör saker för hand. Det är en lugn process som tar tid", säger hon.

Bildkälla. Och passa på att läsa om Helena Blomqvist konstnärskap. 


Det stillsamma skapandet känns verkligen. Varje bild tar månader.


Bildkälla


"Efter slow food är det kanske dags för slow art också." DN





Tycker om idén. Slow art! Efter min resa skall jag utöva Slow Flower Buketter. Magiska med en sagotwist. Rofyllt bundna med blomsternärvaro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar