söndag 27 maj 2012

Morsdag


Good Mums have
 Sticky floors,
Messy kitchens,
Laundry piles,
Dirty ovens,
and Happy Kids!



Det här citatet fick jag på en färgglad planch imorse. Plus en bok med bara mammacitat ända från Australien och frukost bestående av lyxiga marmelader, färskt rostat bröd från Gateau och en stor kanna te. Vackert dukat var det med handplockade trädgårdssyréner i lemonadflaskor och min mammas handmålade porslin från 1965.  Mina älskade flickor. Och en liten fågel viskade att dagen innehåller fler överraskningar. Spännande. Nu ska jag ut och fortsätta med trädgårdsfix. Om knappa två veckor tar Mellan studenten.


Önskar alla mammor därute en riktigt fin söndag!


Foto V. Westien

4 kommentarer:

  1. Det låter som en helt underbart fantastisk dag. Hoppas det fortsatt som den börjat.
    Blommmiga kramar från en för dagen helt utmattad florist

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var helt fantastisk. Skönt att få vara i centrum ibland. Eller hur? Hoppas det var skön blomsterutmattning. Och ett rejält klirr i kassan.

      Vila nu till studenten och snart är det sommarvila. :)

      Radera
    2. Det klirrade till ordentligt i kassan. Vi blomsterbutiker behöver verkligen de här dagarna för att överleva.
      Ska snart på en tur till dottern i Norge. Vi hörs.

      Radera
  2. Vad härligt med klirr i kassan! Mor ska ju firas alltid.
    Har faktiskt haft flera den här veckan som firar mor i
    " efterskott". Firar du inte mamma varje dag? Frågar jag då :) Givetvis blir då svaret. :)

    Va härligt med en liten utlandsresa. Har själv inte varit i Norge så mycket. Men skulle gärna gå på tur :) Det lilla jag sett är ofantligt vackert.

    Ha det great

    SvaraRadera