torsdag 24 maj 2012

Mamma-moments

Mammas dag på söndag.




Jag spar på speciella mamma-moments. Är lite som Astrid Lindgrens Emils mamma, skriver ner mycket i en bok. Mina flickors tokigheter, kärleksyttringar och funderingar. Jo visst är de stora tjejer nu! Men det skrivs fortfarande i boken, när jag kommer ihåg. Förra året till morsdag hade det ordnat och städat fint  när jag kom hem en kväll rätt så sliten och trött efter en väldigt intensiv blomsterperiod. Gjort precis som jag gillar trädgårdsblommor i udda kärl här och var i hela huset. Det är kärlek. Enkel mammakärlek.


Jag har varit ifrån liten och mellan ett tag så det har varit en del att prata om. Härom dagen hade jag ett härligt mamma-moment, under det vårt sagolikt blommande körsbär, med stor och liten vilket slutade med att jag skrattade så tårarna kom. Urskönt och härligt. Mina stora tjejer.



Jag och mina tjejer myser och älskar den här reklamen just nu. Mamma-moments flera gånger per kväll. Vi kan liksom inte slita oss. Ser någon den eller hör vi Miss Li: Met a boy last night ...it was music... it was the cutest thing I ever seen...I fell in Love last night...Då släpper vi det vi allt!  Vad vi än håller på med, springer till tv:n och där står vi, jag och mina fina flickor, och ler sött.  Hur cute kan det bli?


Morsdag på söndag. Plocka blommor och överraska med minnesfullt mamma-moment. Den bästa presenten. Det kan jag intyga.

2 kommentarer:

  1. Helt underbart, det finns dålig och riktig bra reklam som detta.Undrar just hur mycket film de behövde för att få ihop detta.
    Höjjden av lycka är att vara mor till fantastiska döttrar som vi tycks vara!
    Tyvärr lär jag inte träffa dom på söndag. Den lilla är i Karlsruhe och studerar och den stora jobbar i GBG.
    HA det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har tänkt detsamma...hur mycket spring har det inte varit att fånga dessa sötnosar perfekt.:)

      Motherhood is good. Nästan jämt. :)

      Ha en fin helg i solen.

      Radera