tisdag 29 maj 2012

Balitempo


Från att ha levt i ett lugnt, meditativt yogiliv i Balitempo. Har det blivit en smärre chock för mitt mentala jag att komma hem. Förutom alla de "vanliga" måsten i livet, är det lite annat fix.


Studentinbjudningar. Citrusfärger önskades. Citron. Lime. Tangerine.




Stylingassistent. Fotoassistent. Blomsterkreatörs-assistent. Kökshjälp. Syateljésbiträde.

  


 Plocka fram. Plocka bort. Diska. Röra. Håll i. Håll upp. Flytta. Ställa. Nåla. Klistra. Fixa. Trixa. Stryka. Klippa. Liten har varit min chef.





Litens bildprojekt.


En kokbok. Imponerande och inspirerande.

 

Litens syslöjdsprojekt. Överkast och kuddfodral till hennes nya tapet. Hennes Big dream om Amerikat. Tycker knappt jag ser skillnad på Lexingtonfodralet och Litens kuddfodral. Litens Sköna Hembild fick följa med inlämningen. Nu håller mamma tummarna för toppbetyg. Det skulle hon få av mig för hennes påhittighet, kreativitet, färg och formkänsla för båda hennes konstnärliga projekt. Även om jag inte vore hennes mor. 



Ett rätt stort pågående projekt är ett utrivet badrum i mushuset. Vattenskada. Men tänk vad vi hittade i golvet. Dagens Nyheter från 1932! Helt otroligt. Har inte bläddrat i den ännu. Det skall bli spännande. Sedan fann vi ett boköverdrag från 1934. Kul med mushushistoria och gömda kulturskatter.



Skall byta stilsamt Baliliv mot ett skönt svenskt sommarliv. Snart.



Foto: S. Westien och V. Westien






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar