fredag 23 mars 2012

Vårlig extas






Vårlig blomsterextas på Årsta Partihallar. Besöker alldeles för sällan hallarna.
Suget på att skaffa egen blomsterrörelse igen kittlar lite då och då. För mig är det vårliga blomsterhavet med ranunkel, tulpan, anemoner, kungsängslilja, hycacint som en gammeldags godisbutik. En sån, en sån å en sån....å en sån vill jag ha. Det blev ett fång av den rosalila och dubbla tulpanen Oreal. Härligt med en masse på vårt lilla zinkbord.  





Drottningholm blev nästa vårliga stopp.




Kamelia-Karlen Tage Andersens fantastiska blommande kameliaföreställning på Drottningholms slottsteater.





Kungens skådespel i kamelians sagolika rike. Kamelia Royale.





Helt betagande teater. Vilka sköna divor. Kamelia Komediant.





 Ville bara sitta där resten av dagen och intaga detta blomstrande skådespel i historisk slottsmiljö.





Hade gärna haft ett glas champagne i handen medan jag minglade runt bland dessa vackra blomsteraktriser.




Teaterensemblen gjorde en utomordentligt framträdande i Kamelia Royale.




Tage Andersen tillhör  ju en av mina blomsterestradörer. Järn, nästintill murket trä, sliten canavas, grovt rep, ärgad metal, grova kvistar, mossig terrakotta, vackra blomster. Jag älskar hans ruffa, råa, naturnära, sirliga, vackra, sköna sätt att använda sina material. Kontrasterna. Tages är en blomsterstjärna som påverkar och inspirerar mig.






Söker du vårlig extas!? Skådespelet vara till den 15: april 11-17 på Drottningholms Slottsteater. Njut även av Tage Andersen artisteri i cyberspace.



Tage A . Fotoporträtt här. Oljeporträtt här. Stående i helfigur här

4 kommentarer:

  1. Underbara fina Sanna!
    Kände att jag behövde lite inspiration idag i detta underbara fina vår väder! Inspiration som bara du kan ge mig! Åå eftersom du inte är här så får din fantastiska blogg inspirera mig dagen till ära. Det börjar bubbla idéer uppe i knoppen så fort jag tittar in här! Jag hoppas att vi någon gång i framtiden kommer jobba ihop igen, saknar dig sjukt mycket fina du!

    Stora Varma Vår Kramar
    Therése

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bästa finaste Therése,

      Du har alltid en förmåga att värma och stärka mig.
      Våra samarbeten har varit något alldeles speciellt. Vi "klickar" verkligen. =) Vi inspirerar, utmanar och höjer varandra konstnärligt utan att vi egentligen behöver prata så mycket. Det liksom bara är och föder härliga blomsterkreationer. Jag hoppas verkligen att våra vägar korsar igen i framtiden. Tillsdess har vi ju underbara blomsterträffar i vårt blomstrande nätverk. :)

      Cyberspace är ingenting mot irl, men det funkar. ;)

      Är det något särskilt du söker efter, kanske jag kan hjälpa dig :)Ibland behöver man boostas av bilder och annat. ;)

      Vi hörs snart och tusen tack för att du kikar in och säger hej. Du är hjärtligt välkommen. Min dörr är alltid öppen för dig. =)

      Massor av kramar till dig.

      Radera
  2. Hej Sanna
    Måste kännas som ett sagoland att vara där i dina bilder.
    KraM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästan. :)

      "Just living is not enough, one must have sunshine, freedom and a little flower."

      Tänk vad han visste HC Andersen. Danskarna kan dom.

      Ha en riktigt fin lördag.

      Radera