torsdag 15 mars 2012

Tangerine Tango

Skapar buketter fullmatade med färg. Vill sprida färgglädje till mina kunder. Få dem att tänka bortom våra svenska vita ramar.





Mer av de världsliga färgerna. Mycket färg.




Gillar det vita också. Men det känns trångt och lite begränsat. Tryggt.




Vilt vitt lite busigare.






Nu vill jag blanda en av varje färg, en av varje sort. Brokigt. Prunkande. Vågat. Riktiga blomsterkarameller.




Uppigande färgchock. Orange, indigo, grönt, violett, rött, gult och cerise i en salig kompott. Regnbågifierade buketter till våren.






Om man känner att det blir en aning för mycket med en salig färgröra. Satsa på brandgult i din blomsterbukett. Eldiga toner till årets alla årstider. Orange är den färg som skapar livliga konversationer och "happy times" i ditt hem. Den symboliserar hälsa, entusiasm, optimism, vitalitet, mod, kreativitet och självförtroend enligt feng shui.


På den kalla årstiden påminner den oss om vackra sommarminnen. Däremot skall färgen användas försiktigt på arbetsplatsen det sägs att färgen stimulerar till att man bara vill roa sig. Å andra sidan ska man väl ha roligt på jobbet.  Den orangea skalan håller dig hungrig, glad och fri från vårdeppighet. Allt enligt feng shui. Kör på signalfärg på blommorna. Hemma, på jobbet och i trädgård.






Bildkälla



2012 Pantonefärg är Tangerine Tango.

Idag hoppas jag på modigt blomsterskapande med skönt självförtroende i en kreativ miljö i roande färger.

Happy thursday.


4 kommentarer:

  1. Så klart att kommer det bli modiga färgrika buketter i dag för dig Sanna!!! Tycker du har dragit upp inspirationskartan hur tydligt som helst i inlägget.

    jag känner precis som du. MERA FÄRG. Det är klart att man har favoriter och så, och i perioder vill man bara ha det neutralt. Men jag faller alltid tillbaka på färgblandat hellre än diskret och enfärgat. Orange har alltid varit en av mina favoritfärger och sedan förra året har jag även börjat snegla mot aprikos. En ton jag aldrig någonsin trodde att jag skulle gilla. Men det är ganska fint med olika orangetoner tillsammans, och kombinerat med helt andra färger förstås. Orange och cerise är en sån där halvförbjuden komob jag bara älskar. Det är väldigt intressant med färger och vad vi gillar och hur de påverkar oss.

    Pepp för modiga kreationer nu Sanna!!!!

    Stora kramar till dig
    /Charlotte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Carlotte. :)

      Välkommen hem. Antar att du fått din dos av Mellanösterns alla maxade färger och dofter. :)Jag gillar Mellanöstern, det är där jag sprang barfota i öknen som liten flicka.

      Du ger mig alltid så otrolig positiv feedback. Vi tänker liksom lite cyberlika. Uppskattar det verkligen. Orange och aprikos är en perfect match. Orange och cerise är måhända en förbjuden kombo för vissa men inte för oss. :) Det är gudomligt med blomster i dessa nyanser tillsammans. Like. :)

      Jag signalerade för orange hela gårdagen. Skapade till och med en färgmaxade begravningsbukett till en kund vars far varit en mycket färgstark personlighet. Kunden gillade egentligen inte den orangea skalan, men han gillade min färgidé och hans fru stickade alltid i orangea garner. Den blev faktiskt riktigt fin med inslag av blå veronica och anemon.

      Dessutom som pricken-över-i:et fick jag tillfälle att söka fram påfågelsfjädrarna som butiksägaren gömt undan...(jag hittar allt)... en kund ville ha något färgstarkt med en twist. Jippiie.

      Jag gillar olika. Som du skriver är det lite beroende på stämning och humör. Men just nu tycker jag färg i massor är grymt.

      Ha en härlig helg Charlotte och hoppas du får sola på din näsa i din sagolika trädgård.

      Maxade färgglada tankar till dig.
      Sanna

      Radera
  2. Vad härlig med all färg, det behöver vi verkligen nu innan naturen blir grön och fin igen!
    Lycka till med dina fina buketter!
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lotta,

      Verkligen behövs massor av färg nu. Starka vårfärger i mängder, i massor. Idag har vi gråväder så jag kör på en färgmaxad fredag på jobbet. :)

      Hoppas du får en färgrik helg.
      Tack för att du kommer förbi.
      Tack för dina glada kommentarer. Det ger färg åt mitt skapande.
      Sanna

      Radera