onsdag 7 mars 2012

Fjäderprakt

Fjädertrend.


Vem har sagt att fjädrar "bara" passar till påsk?



Fågelfjäder är lätt och lekfullt.


Snygg stjärt här

Påfåglar är vackra. Gillar hanens fjärderprakt.

Påfågelsbukett här

Passar absolut till blomster.


  Brudbukett eller annan bukett blir lite lagom flygande galen.



Strutsfjädrar är fint till en Moulin Rouge-inspirerad sommarfest.




Sköna fjädrar i pastell på vårens Formex. Miss Etoile. Paris-chict.



Fjäderfulla bröllop hittar du hos Syle Me Pretty här. Sökte på peacock feathers.

6 kommentarer:

  1. Ojojoj, vilka läckra fjädercollage du gjort, det rosa tilltalar mig alldeles särskilt! Kolla in mina fjädrar jag hittade igår, de blev inte så dumma heller.
    Ha en fin dag.
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lotta,

      Kittlande fjädrar är upppiggande. :) Naturnära är förstås mina favoriter, men ibland är en färgchock precis vad man behöver.

      Ha en skön helg.

      Radera
  2. Kul att du tittade in hos mig!
    Vad fint det var här!! Inspirerande!
    Kommer gärna igen!
    //Kristiina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kristiina,

      Fick verkligen en dos av inspiration bland din konst och design. Mycket spännande.

      Du är väldigt välkommen när du finner lust.

      Tack för att du kom förbi. Ha en fin helg.

      Radera
  3. Kommer att tänka på några vackra fjädrar jag smugglade hem från Kenya.
    Får alltid akut lust att åka till blomster affärn när jag kikar hos dig.Inspirerande.
    Tack för din kommentar ang min fotografering. Har nog gjort något inlägg länge sedan om hur jag tänker osv. Men kanske dags att skriva lite igen. Nyttigt att tänka till oftast fotar man utan aktiv tanke, men det finns något genom tänkt längst bak.
    Just mina foton av blommor/växter är nog där jag känner att jag utvecklat något som liknar en stabil grund att stå på.
    Återkommer!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Rajson,

      Vad härligt för din närmaste blomsterhandlare att du kommer förbi med stor köplust. Vad spännande med Kenya, dit skulle jag verkligen vilja resa.

      Blommor som stabil grund låter stadigt och jordnära. Att få tänka på vad man gör och sätta ord på göromålen är utvecklande.

      Ser fram emot fotoskolan.

      Tack för att du tar dig tid.

      Ha en skön helg med din kamera.
      På återseende :)

      Radera