onsdag 14 mars 2012

Färgstarka kontraster


Läste om en svensk kvinna i Washington i helgen. Gillade hennes tänk och inredningsfilosofi. "- Jag tycker att ditt hem skall vara din bästa vän och göra dig glad. Jag har tänkt på det här väldigt länge; man ska kunna titta runt hemma och påminna sig om vem man är. Dagar när du inte mår så bra ska hemmet få dig i bättre balans, säger Jill"



Blev superinspirerad av artikeln i SvD Magasinet. Vilken ofantlig tur att hon bloggar!




"Regular rules don’t apply. Your home is yours to use in any way you would like."


Lite galet, lite gammalt, lite nytt med massor, massor av färg, mönster. Sköna tips om att finna inredningsinspiration hos Pippi i Villa Villakulla. Såklart att det tilltalar mig! Pippi-chict och rörigt hemtrevligt.


De härliga färgstarka kontrasterna smittar.


Vill få in mer starka färger i mitt hem. Nu vill jag spraymåla våra eldskydd i någon stark inspirerande färg. Så fint.


Det är glatt och busigt med färg.


"-Mixa högt, lågt och vintage. Samma sak gäller mode och det mesta här livet faktiskt. Att gå klädd från topp till tå i Gucci gör inte automatiskt att du ser chic ut. ofta ser du mycket coolare ut om du istället blandar lite Gucci, något HM och en vintage väska."  SvD Magasinet .



Jill Sörensen heter kvinnan bakom inredningsbloggen Live. Like. You. Dessutom driver hon, sedan 20 år tillbaka, en välgörenhetsorganisation för utsatta och misshandlade kvinnor Knock out abuse. Organistationen sponsrar flera kvinnofridhus som Jill varit med om att göra trivsamma och fina för dessa kvinnor. De som kommer dit skall känna sig välkomna och trygga i en vacker miljö. Företagsamma, engagerade och färgstarka kvinnor som Jill Sörensen beundrar jag.


Inspireras av Jill och hennes sköna blogg. Alla bilderna kommer från

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar