torsdag 26 januari 2012

Kul med gul



Igår tittade solen fram en stund och med en gång blir man glad.

Soliga Tärnor i Gult.

Gult är en glad färg.


Många anser att gult är en svår färg. Men det var svårt att lära sig cykla också. Men när det lossnade och man lärt sig var det roligaste man visste. Jag cyklade jämt och njuter fortfarande av att cykla. Min cykel ej solgul utan är klar äppelgrön metallic och heter Embla. Vi gillar varandra.


SMP
SMP

Toner av gult till bordet.

Bildkälla
                              

Det gäller att våga och vara lekfull.

SMP

Solgul blomsterglädje.

 SMP

Ett fång med små solar.

Bildkälla
                                         

Solgul effekt.


Bildkälla
                         

Det är kul med gult.


Mer gult här, här, här, här, här

6 kommentarer:

  1. Kan man annat än längta efter sol och solbollar så här mitt i vintern?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Margareta,

      Jag instämmer med dig helt. Längtar grymt efter solen. Skulle ge mycket för vilken sol som helst. Det får bli soliga gula buketter för att glädja mig själv och andra.

      Soliga tankar till dig.

      Radera
  2. Hej Sanna!
    Tack för dina hälsningar!
    Jag tycker också att det är kul med gult. Speciellt på våren.
    Ha det så bra!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ingrid,

      Vad kul att du kommer förbi för att sola dig i gult. Vad gul-ligt av dig. :) Längtar efter våren. Hoppas att jag får tillfälle att besöka din stad i vår. My favorite, Flower Market, är ju helt fantastiskt på våre!! LOVE.

      Hugs Sanna

      Radera
  3. Hej Sanna! Oh vad glad man blir av ditt gula inlägg! Måste erkänna att jag inte har gillat gult förut, men nu har jag börjat gilla det! Såg att du hade skrivit en kommentar i vår lilla diskussion ang andra produkter i blomsterbutiker, men tyvärr har största delen fallit bort:( Dumma blogger som ska krångla med kommentarerna! Men jag är ju så klart nyfiken på vad du hade att säga! Kramar Emelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Emelie,

      Man lär sig. Precis som att cykla :) Ibland tar det lite tid. Det gjorde det för mig med men så plötsligt insåg jag att gult smittar av sin solglädje. Förstås krävs det lite extra för att få till en riktigt fin gul bukett. man får vara varsam med tonvalen. Det kan bli något som rimmar med gult. ;)

      Det var min mobil som krånglade. Jag kunde inte låta bli att tycka till, igen. Det är kul att få diskutera blomstervärlden och få igång kommentarsflödet i blomsterkollektiver. :)

      Tack för att du berör.

      Vi hörs. Och jättekul att du tittade förbi.
      Blomsterkänslor till dig.

      Radera