söndag 20 november 2011

Svarta

Candle in the Night Tulip
Candle in the night
Queen of Night Tulip
Queen of Night

Svarta trådgårdsfunderingar.

Black Barlow

Tycker om aklejan. De växer totalt vilt  och fritt på en del av vår tomt. Aklejan Black Barlow skulle passa in och bli en skön kontrast till det vita,rosa,vinröda och blå.

Arabian Nights
Dahlian är en favorit både i trädgården och i buketten. Dahlian Arabian Nights kanske det får bli i krukorna i vår. En symbolisk påminelse om väldigt varma barndomstider.

Stockros Nigra


Älskade stockros.  Vackra. Var kan de få plats i min trädgård? Skall fråga trädgårdsmästaren när han kommer. ;)

Ormskägg

Svart gräs. Mörkt ormskägg. Två tomma rabatter skall fyllas till våren. Tankarna går åt något dramatiskt iögonfallande. Något som bryter av totalt. Svart, blodrött eller djup cerise med inslag grått. Läget är inte optimalt, rabatterna ligger under vår enorma och gamla ek. Får rådgöra med trädgårdsmästaren om han kommer. Annars så gör jag som jag brukar. Testar. Funkar det så funkar det.


 
Jag önskar nog en massa härliga färger i trädgården/krukorna i vår. Orange, gult, svart, cerise, rött, grönt, grått. Lekfullt, plötsligt, oväntat och uppiggande.

Mina trädgårdsfantasier har hela vintern på sig att växa och utvecklas. Sweet.

Happy Sunday Dreams.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar