lördag 12 november 2011

Stege

Jag har varit på jakt efter den perfekta stegen länge. Har inte hitta stegen med det.

coastal beach chic cottage blog nautical vintage
Bild här
Stegar är verkligen bra till allt. Klättra i. Som bokhylla, kökshylla, prydnadshylla. Ett måste i varje hem.

Bild här

I var mans trädgård eller på var mans balkong. Blomsterhylla. Trädgårdshylla.

Bild här

Allt-möjligt-hylla. Steg-chict.

Bild här

Spaljé. Trädgårdsglädje. Vilt & Vackert.



Skohylla. Klädhängare. Askungevackert.

1brocadechairstepladrrhsprnt
Bild här
Fint för det det är, en stege. Dock om du är vidskeplig, var förskitigt, placera inte favoritplatsen under stegen och du bör kanske inte gå under den. Men om du råkar göra det är det nog bara att spotta tre gånger över vänster axel, hoppa övet 3 vattenpölar, klappa 3 svarta katter på natten och sedan vissla nationalsången i alla väderstreck. Då är oturen som bortblåst. Enkelt.
Stege-inspiration här

En stege kan man använda till allt möjligt fint. I taket, mot väggen , på golvet. Det finns en massa fantastiska möjligheter med en stege.

Måste hitta en fin. Nu var det längesedan jag sökte aktivt. Måste ta tag i min steg-letning. Några stycken behövs när jag tänker efter. Mina vackra böcker vill ha en sliten stege, mina små blomsterinstallationer behöver klättra uppåt och mina söta klänningar behöver en fin plats  där de kan förgylla tillvaron som konstobjekt dinglandes i rostiga gamla galgar. Mmmm, så är det. Jag söker en fint patinerade, vacker stege och gärna med en målande historia.

Fler fantastiska stegar här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar